Studiul, publicat recent în Nature, arată că doar aceste emisii în excess duc la 38.000 de decese anual, în întreaga lume, scrie Science Daily.
Mai mult decât atât, studiul arată o lipsă de consistenţă între cantitatea emisă de vehicule în timpul testelor şi cantitatea emisă în realitate – o problemă care este chiar mai severă ca în incidentul din 2015, unde a fost implicată compania Volkswagen.
Cercetarea a constat în efectuarea a 30 de analize asupra emisiilor în condiţii reale în mai multe ţări precum Australia, China, Canada, India, Japonia, Mexic, Rusia, Statele Unite şi ţări din Uniunea Europeană.
Au observat că, în 2015, vehiculele care folosesc motorină au emis 13,1 milioane de tone de oxide de azot, în condiţiile în care limita era de 8,6 milioane de tone.
Expunerea la oxid de azot poate duce la boli cardiace, cancer la plămâni şi alte probleme de sănătate.
„Consecinţele emisiilor în exces de NOx pentru sănătate sunt frapante”, precizează Susan Anenberg, cercetătoare în cadrul acestui studiu.
De asemenea, studiul a precizat că până în 2040, dacă lucrurile merg în aceeaşi direcţie, emisiile de oxid de azot vor duce la moartea prematură a 183.600 de oameni.
Autorii susţin că testele pot fi mai precise dacă se desfăşoară în condiţii care să simuleze realitatea, incluzând mai mulţi parametri, precum viteza, stilul de condus şi temperatura mediului. Unele ţări europene folosesc acum dispozitive portabile de testare care monitorizează emisiile unei maşini în mişcare.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Gigantul auto care va renunţa la motoarele diesel. Care este motivul
Motorul care ar putea putea duce la dispariţia diesel-ului
Încă o ţară vrea să interzică vânzarea maşinilor diesel şi pe benzină